Друкарня «Шах і Мат»

07.11.2016
<p>При оформленні замовлення поліграфічної продукції, завжди необхідно правильно складати технічне завдання. Це початковий етап співпраці з типографією і від нього залежить оперативність виконання замовлення та якість готової продукції. У правильно складеному ТЗ однаково зацікавлені як замовник, так і виконавець. Трапляється, що допускаючи брак через неправильно складене замовником технічне завдання, типографія відмовляється перероблювати продукцію безоплатно. І далеко не кожна типографія перевірятиме надані та затверджені замовником оригінал-макети. </p>

<p>Для суттєвого полегшення Вашого завдання, як замовника поліграфічних послуг, типографія

1. ПРАВИЛЬНИЙ ТА ЗАТВЕРДЖЕНИЙ ОРИГІНАЛ-МАКЕТ

Якщо ви створюєте макет самостійно, або доручили це своєму дизайнеру, слід дотримуватися вимог тієї типографії, послугами якої ви маєте намір скористатися. Техвимоги встановлені типографіями так, аби макети виробів були придатними для обраного способу друку та друкарські машини, з якими працює типографія.Саме через те, що різні типографії комплектують різний парк обладнання, ії вимоги можуть відрізнятися. Хоча, з розвитком друкарських технологій, клієнтоорієнтовані типографії приймають майже усі формати макету (окрім, хіба що, .jpeg формату)і самостійно переформатовують їх під максимально зручний для себе формат. Якщо Ви не впевнені у правильності створеного макету, спробуйте роздрукувати його у реальний розмір. Це допоможе остаточно визначитися зі шрифтами та зображеннями.

2. КОЛІРНІСТЬ ТА ПРАВИЛЬНЕ КОДУВАННЯ КОЛЬОРУ

Від колірності залежить вартість друку. Віше замовлення може бути надруковане у різній колірності: 1 колір, 2 кольори, повнокольоровий друк. Зрозуміло, що друк в один колір дешевший, повноколірний друк дорожчий. З великими обсягами друку така різниця у ціні може стати суттєвою, проте повнокольорова поліграфія виглядає більш презентабельно. Усі кольори слід обговорювати з виконавцем роботи, аби один і той самий відтінок виглядав однаково на усіх елементах друковного виробу. 
Також важно взяти до уваги те, що кольори на Вашому моніторі, під час створення макету, на моніторі виконавця та кольори, котрі видає друкарська машина, можуть візуально відрізнятися одне від одного.  Ідеальне попадання у колір залежить лише від Вас (або від вашого дизайнера). Три умови попадання у потрібний колір: колірний профіль CMYK, надання кольорів у пантонах, проба кольору на друкарській машині типографії (для впевненості).

3. ВИБІР ПАПЕРУ

Вибір паперу важливий не лише для презентабельного зовнішнього вигляду виробу, приємних тактильних відчуттів, але й для якості друку. Обрати папір можна самостійно, проте, якщо Ви недостатньо обізнані у тому, як від паперу може залежати друк, зверніться до типографії за порадою та зразками. Від обраного паперу залежить вигляд на ньому дрібних елементів та навпаки - повної запечатки аркушу. Ми не рекомендуємо обирати для повної заливки фарбою фактурний і незвичайний дизайнерський картон, оскільки цифрові друкарські машини можуть візуально здешевити обраний Вами папір та знищити його тактильні й візуальні властивості. Аби перевірити, як саме Ваш макет виглядатиме на тому, або іншому папері, Ви можете замовити у типографії невеликий пробний обсяг за окрему оплату. 

4. СПОСІБ ДРУКУ

Спосіб друку залежить від вашої мети, матеріалів та способів друку.
Якщо у Вас великий обсяг листівок, газет або книжок з монохромним (чорно-білим) друком - Вам запропропонують офсетний друк. Але, якщо у Вас термінове замовлення - відмовляйтесь від офсету. З таким способом друку більше часу витрачається на висихання фарби, ніж на сам процес друку. За невеликих обсягів замовлення сміливо обирайте цифровий друк. За умови наявності у типографії професійної сучасної друкарської машини, Ваше замовлення буде виконане швидко та якісно. 
Для друку на текстилі, сувенірах та упаковках ідеально підійдуть сублімація, шовкоргафія, УФ-друк, для більш дрібних виробів використовують тамподрук. Для багатьох макетів можна використовувати різні види тиснення.
Досвідченість у способах друку допоможе Вам не лише скласти правильне ТЗ, а й обрати типографію для замовлення.

5. ОБСЯГ

Великі обсяги коштують дешевше,але слід враховувати те, що замовляючи рекламну продукцію, ви вказуєте свої реквізити. Тому обираючи великі обсяги "на рік уперед", ви ризикуєте втратити половину виробів та витрачених коштів, змінивши, скажемо, номер телефону, або адресу Вашого офісу. Тому обирайте великі обсяги лише тоді, коли вони Вам гарантовано знадобляться. Замовляючи журнали, брошури та книги, окрім кількості екземплярів, необхідно також вказувати кількість сторінок у блоці. Звісно, що ці дані будуть вказані у макеті, але якщо ви розраховуєте на швидкий прорахунок вартості замовлення, усі технічні вимоги повинні бути перед очима менеджера.

6.ТЕРМІНИ ВИКОНАННЯ ЗАМОВЛЕННЯ

Не сваріться на типографію за повільне виконання замовлення, якщо не вказали терміни його виконання. За наявності у виконавця інших замовлень із встановленими термінами, Ваше завдання буде виконуватися у проміжках, або ж взагалі буде відкладене на "пізніше". Звісно, що такі ситуації трапляються не часто, адже менеджери зазвичай запитують замовника про терміни. Тим не менш, у передсвяткові та сезонні періоди Ваше замовлення з невизначеним дедлайном, вірогідно візьмуть до роботи пізніше за решту.

7. СПОСіБ ДОСТАВКИ, СУМА ТА ПОРЯДОК РОЗРАХУНКУ

Цей пункт є індивідуальним як для замовників, так і для типографій, але складаючи ТЗ, радимо не залишати його поза увагою, початково з'ясувавши усі нюанси сплати вартості замовлення та доставки у менеджера. Це допоможе Вам уникнути незапланованих витрат та конфліктних ситуацій.

" itemprop="image">

При оформленні замовлення поліграфічної продукції, завжди необхідно правильно складати технічне завдання. Це початковий етап співпраці з типографією і від нього залежить оперативність виконання замовлення та якість готової продукції. У правильно складеному ТЗ однаково зацікавлені як замовник, так і виконавець. Трапляється, що допускаючи брак через неправильно складене замовником технічне завдання, типографія відмовляється перероблювати продукцію безоплатно. І далеко не кожна типографія перевірятиме надані та затверджені замовником оригінал-макети. 

Для суттєвого полегшення Вашого завдання, як замовника поліграфічних послуг, типографія "Шах і Мат" пропонує опорний план з коротким описом кожного етапу створення ТЗ.

1. ПРАВИЛЬНИЙ ТА ЗАТВЕРДЖЕНИЙ ОРИГІНАЛ-МАКЕТ

Якщо ви створюєте макет самостійно, або доручили це своєму дизайнеру, слід дотримуватися вимог тієї типографії, послугами якої ви маєте намір скористатися. Техвимоги встановлені типографіями так, аби макети виробів були придатними для обраного способу друку та друкарські машини, з якими працює типографія.Саме через те, що різні типографії комплектують різний парк обладнання, ії вимоги можуть відрізнятися. Хоча, з розвитком друкарських технологій, клієнтоорієнтовані типографії приймають майже усі формати макету (окрім, хіба що, .jpeg формату)і самостійно переформатовують їх під максимально зручний для себе формат. Якщо Ви не впевнені у правильності створеного макету, спробуйте роздрукувати його у реальний розмір. Це допоможе остаточно визначитися зі шрифтами та зображеннями.

2. КОЛІРНІСТЬ ТА ПРАВИЛЬНЕ КОДУВАННЯ КОЛЬОРУ

Від колірності залежить вартість друку. Віше замовлення може бути надруковане у різній колірності: 1 колір, 2 кольори, повнокольоровий друк. Зрозуміло, що друк в один колір дешевший, повноколірний друк дорожчий. З великими обсягами друку така різниця у ціні може стати суттєвою, проте повнокольорова поліграфія виглядає більш презентабельно. Усі кольори слід обговорювати з виконавцем роботи, аби один і той самий відтінок виглядав однаково на усіх елементах друковного виробу. 
Також важно взяти до уваги те, що кольори на Вашому моніторі, під час створення макету, на моніторі виконавця та кольори, котрі видає друкарська машина, можуть візуально відрізнятися одне від одного.  Ідеальне попадання у колір залежить лише від Вас (або від вашого дизайнера). Три умови попадання у потрібний колір: колірний профіль CMYK, надання кольорів у пантонах, проба кольору на друкарській машині типографії (для впевненості).

3. ВИБІР ПАПЕРУ

Вибір паперу важливий не лише для презентабельного зовнішнього вигляду виробу, приємних тактильних відчуттів, але й для якості друку. Обрати папір можна самостійно, проте, якщо Ви недостатньо обізнані у тому, як від паперу може залежати друк, зверніться до типографії за порадою та зразками. Від обраного паперу залежить вигляд на ньому дрібних елементів та навпаки - повної запечатки аркушу. Ми не рекомендуємо обирати для повної заливки фарбою фактурний і незвичайний дизайнерський картон, оскільки цифрові друкарські машини можуть візуально здешевити обраний Вами папір та знищити його тактильні й візуальні властивості. Аби перевірити, як саме Ваш макет виглядатиме на тому, або іншому папері, Ви можете замовити у типографії невеликий пробний обсяг за окрему оплату. 

4. СПОСІБ ДРУКУ

Спосіб друку залежить від вашої мети, матеріалів та способів друку.
Якщо у Вас великий обсяг листівок, газет або книжок з монохромним (чорно-білим) друком - Вам запропропонують офсетний друк. Але, якщо у Вас термінове замовлення - відмовляйтесь від офсету. З таким способом друку більше часу витрачається на висихання фарби, ніж на сам процес друку. За невеликих обсягів замовлення сміливо обирайте цифровий друк. За умови наявності у типографії професійної сучасної друкарської машини, Ваше замовлення буде виконане швидко та якісно. 
Для друку на текстилі, сувенірах та упаковках ідеально підійдуть сублімація, шовкоргафія, УФ-друк, для більш дрібних виробів використовують тамподрук. Для багатьох макетів можна використовувати різні види тиснення.
Досвідченість у способах друку допоможе Вам не лише скласти правильне ТЗ, а й обрати типографію для замовлення.

5. ОБСЯГ

Великі обсяги коштують дешевше,але слід враховувати те, що замовляючи рекламну продукцію, ви вказуєте свої реквізити. Тому обираючи великі обсяги "на рік уперед", ви ризикуєте втратити половину виробів та витрачених коштів, змінивши, скажемо, номер телефону, або адресу Вашого офісу. Тому обирайте великі обсяги лише тоді, коли вони Вам гарантовано знадобляться. Замовляючи журнали, брошури та книги, окрім кількості екземплярів, необхідно також вказувати кількість сторінок у блоці. Звісно, що ці дані будуть вказані у макеті, але якщо ви розраховуєте на швидкий прорахунок вартості замовлення, усі технічні вимоги повинні бути перед очима менеджера.

6.ТЕРМІНИ ВИКОНАННЯ ЗАМОВЛЕННЯ

Не сваріться на типографію за повільне виконання замовлення, якщо не вказали терміни його виконання. За наявності у виконавця інших замовлень із встановленими термінами, Ваше завдання буде виконуватися у проміжках, або ж взагалі буде відкладене на "пізніше". Звісно, що такі ситуації трапляються не часто, адже менеджери зазвичай запитують замовника про терміни. Тим не менш, у передсвяткові та сезонні періоди Ваше замовлення з невизначеним дедлайном, вірогідно візьмуть до роботи пізніше за решту.

7. СПОСіБ ДОСТАВКИ, СУМА ТА ПОРЯДОК РОЗРАХУНКУ

Цей пункт є індивідуальним як для замовників, так і для типографій, але складаючи ТЗ, радимо не залишати його поза увагою, початково з'ясувавши усі нюанси сплати вартості замовлення та доставки у менеджера. Це допоможе Вам уникнути незапланованих витрат та конфліктних ситуацій.